II. Karácsonyi őszinteségroham

Karácsonyi őszinteségroham


Mivel ma Szenteste van a családom szokásától eltérően elment a templomba és habár teljesen szétfagytam, de nem bántam meg. A prédikáció, amire amúgy ritkán figyelek hatalmas dologra döbbentett rá.

Mindannyian ítélkezünk a másik felett, pedig mind ugyanolyan bűnösök vagyunk. Lehet, hogy néhány dologra azt mondjuk, hogy ezt mi biztos nem tennénk meg, de azok az emberek is ezt gondolják a mi tetteinkről.
Mind lopunk. Ellopjuk másoktól a békét, a jókedvet, a hitet. Mennyire szörnyű érzés, amikor csalódunk, hirtelen szomorúság tölt el, vagy felbolygatják az életünket egyes emberek a cselekedeteikkel. Látjátok, megloptak bennünket és mi is másokat. Mégis ott az a megbocsájtás, amitől néha csak sokkal rosszabb lesz.

Ha pedig már karácsony, leírom az én véleményem az ünneppel kapcsolatban:

A karácsonyt a szeretteiddel kell eltölteni, de ha körbe nézel tényleg csak azok vannak ott? Én nem így gondolom és rosszul érzem magam emiatt. Ránézek a barátaimra és csak olyanokat látok, akik egykor csúnyán cserben hagytak, hazudtak, vagy megbántottak. Ránézek a barátomra, akiben már csak csalódást látok, de mégis megbocsájtottam neki, pedig szörnyen fájt amit tett. Az ember ilyenkor azt hinné jó irányba megváltozik, de én csak a távolodást érzem kettőnk között. Ott vannak a szüleim és a testvéreim,  akikkel szintén elég lejtős a viszonyunk a válás miatt.
Mégis ilyenkor mind úgy örülünk egymásnak, mintha mindig jól bánnánk a másikkal, aztán kezdődik minden elölről. Így leírva ezt, képmutatásnak érzem maga az ünnepet. Tudom, ez nem valami pozitív gondolkodás, de jelenleg reálisnak tűnik.

Őszintén remélem, hogy  ti nem úgy vélekedtek az ünneppel kapcsolatban, mint én. Nektek szeretetteli, boldog karácsonyt kívánok!



Flora R. Grande


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

IX. Bejegyzés

V. Bejegyzés

XIX. Bejegyzés